ОКСАНА ЛЕСЬКІВ: «Від роботи КП «Еко-Сервіс» залежить комфортне життя мешканців та перше враження, яке складеться у наших гостей»

КП «Еко-Сервіс» було створене близько двох років тому після реорганізації чотирьох господарств КП “Житловик” з метою надання двох основних послуг – вивезення ТПВ та наведення належного благоустрою в місті. Що саме входить в ці поняття та що змінилося у цій галузі говоримо з директором підприємства Оксаною Леськів.
➡️Ви, пані Оксано, належите до числа тих керівників кому, м’яко кажучи, не позаздриш, адже КП “Еко-Сервіс”, відповідно до функціонального призначення, можна по праву вважати обличчям міста. Що можете сказати про структуру підприємства та основні обов’язки?
✅Ви дуже вірно підмітили – від роботи КП “Еко-Сервіс” безпосередньо залежить комфортне життя мешканців та перше враження, яке складеться у наших гостей. Уявіть тільки на секунду, що наші двірники відмовляться виконувати свою роботу, що не буде кому вивозити сміття, стежити за чистотою контейнерних майданчиків! Буквально за кілька днів настане колапс та почнеться антисанітарія. Це потрібно розуміти та відповідним чином ставитись до праці людей, які прибирають за всіма нами!
Що стосується структури – наше підприємство має дві дільниці, які задіяні кожного дня, в будь-яку пору року і без яких місто практично не живе – це наша дільниця по вивозу сміття і наша дільниця благоустрою. Дільниця поводження з ТПВ – це прибирання сміттєвих майданчиків, це робота наших сміттєвозів, вивіз сміття. У Бурштині ми вивозимо сміття щодня з понеділка по п’ятницю. У селах громади – відповідно до окремих графіків. Робота з благоустрою – це наведення порядку у місцях загального користування, вона дуже залежить від сезону. Літом – це косіння, прибирання, наведення порядку з клумбами. Восени – це збір листя, підготовка рослин та ґрунту до наступного сезону. Закінчиться листя – почнеться прогортання снігу, підсипка вулиць, доріг. І так день за днем.
Проте, вивіз сміття та благоустрій – це наші основні, але не єдині обов’язки. Дільниця з благоустрою виконує також дорожні роботи по громаді – ямковий ремонт, підсипаємо, де потрібно дороги щебнем, поновлюємо розмітку пішохідних переходів на дорогах місцевого значення тощо. Також на базі дільниці благоустрою є такі маленькі підрозділи як дільниця освітлення, дільниця ритуальних послуг і зараз нововведена добровільна пожежна команда – у пожежній дільниці.
➡️Ритуальну службу на базі «Еко-Сервісу» створили не так давно. Які саме послуги надаєте у цій сфері.
✅У лютому цього року депутати міської ради прийняли рішення надати КП «Еко-Сервіс» функції, права та обов’язки ритуальної служби. Ми організовуємо поховання відповідно до Закону України “Про поховання та похоронну справу”. Працює це так: родичі укладають з нами договір-замовлення на організацію та проведення поховання, ми разом вибираємо місце на кладовищі, реєструємо поховання у відповідному журналі, згідно якого оформлюємо свідоцтво про поховання. Також до переліку наших послуг входить копання могили, опускання труни з тілом померлого в могилу, закопування могили та формування надмогильного насипу. У цьому процесі ми тісно співпрацюємо з нашим місцевим Будинком смутку. Тарифи на ритуальні послуги, які ми надаємо затверджено рішенням виконкому від 24.11.2022 №258. Досвід створення такої ритуальної служби ми переймали в Івано-Франківську, де працює таке ж підприємство як наше.
➡️Нещодавно також на базі «Еко-Сервіс» у с. Слобода Озерянського старостинського округу відкрили першу добровільну пожежну команду (ДПК) у громаді. Як це буде працювати?
✅У нас офіційно оформлений один працівник – керівник-водій, інші 5 пожежників – це добровольці, які отримуватимуть кошти виключно за здійснені виклики. Скільки саме – затверджуватиме виконавчий комітет. Підрозділ буде обслуговувати 7 сіл Бурштинської громади: Озеряни, Слободу, Коростовичі, Куропатники, Діброву, Сарники та Заливки. Проте, у разі екстреної ситуації, ДПК працюватиме на території усієї громади. Ці села є досить віддаленими від пожежно-рятувального підрозділу, який знаходиться у Бурштині. У зв’язку з цим збільшується час прибуття рятувальників на місце виклику. Тобто розуміємо, що функціонування такої ДПК – вигідно тим, що скорочується час доїзду команди до місця пожежі. Крім цього, це економічно вигідно, бо утримувати окремий державний пожежний підрозділ – дуже затратно для громади. Окрім реагування на надзвичайні ситуації та надання допомоги, добровольці ДПК також проводитимуть інструктажі та профілактичні бесіди з населенням, особливо з учнівською молоддю.
➡️Успішна робота вашого підприємства, як, зрештою, і будь-якого іншого залежить від фінансово-економічного стану, від платіжної дисциплінованості тих, кому «Еко-Сервіс» надає свої послуги. Що про це можете сказати?
✅Станом на жовтень у нас зареєстровано більше як 1,5 млн. грн дебіторської заборгованості, тобто люди не сплачують за послугу вивезення ТПВ, це 30 грн з однієї зареєстрованої особи. Це не велика сума, порівняно з платіжками, які приходять за управління будинком, воду чи тепло. Але наші боржники як правило – це ті самі люди, які не сплачують і за інші послуги. Ми, звичайно, проводимо роз’яснювальну роботу, надсилаємо попередження. Як на мене – досить лояльно працюємо з боржниками. Є такі, які реагують.
Але є певна кількість людей, які накопичують борг. З такими ми працюємо в судовому режимі. Зокрема, уже 60 заяв подано до суду.
Також ми чудово розуміємо, що у зв’язку з війною дуже багато людей виїхали, але послуга нараховується, ми теж приймаємо це до уваги. Але Закон чітко говорить, що оплата знімається зі споживача тільки тоді, коли за час відсутності людина дає будь-який офіційний підтверджуючий документ. Це може бути договір про оренду житла, або договір про роботу, довідка з місця роботи тощо.
➡️А як щодо тарифу на вивіз твердих побутових відходів? Чи є у планах його підняття?
✅Тариф – це ще одне болюче питання, оскільки діючий тариф не є економічно обґрунтованим. Новий тариф розроблений, оприлюднений, але не ухвалений. Бо звичайно, що не логічно в час війни приймати тариф, особливо, для населення (у нас є окремий тариф для населення та інший – для підприємств). Ми всі розуміємо, що у тариф закладено зарплату нашим працівникам і придбання пального, без якого робота нашого підприємства просто зупиниться. Бо якщо, наприклад, “Житловик” без світла не може працювати, бо там насоси, то ми без пального – тому що жодна машина не виїде. Але тут ми дякуємо Бурштинській міській раді, яка розуміє усі ці моменти і надає нам підтримку. Зокрема, у цьому році від міської ради ми отримали фінансову підтримку на придбання пального у розмірі 735 000 грн.
➡️Яку ще підтримку надає міська рада?
✅Бурштинська міська рада суттєво допомагає нашому підприємству фінансово. Наша дільниця благоустрою повністю фінансується з міського бюджету. І це десь логічно. Дільниця благоустрою не є прибутковою, тобто не може заробити на себе як, наприклад, дільниця з вивозу сміття. Зокрема, за останні 9 місяців цього року з міського бюджету було спрямовано 5 768,6 тис. грн. Також, в межах програми соціально-економічного розвитку, нам спрямовували кошти на проведення дорожніх робіт, на косіння тощо. Ми відчуваємо лояльне ставлення і розуміння міського голови та депутатів у цих питаннях.
➡️Чи маєте розроблений додатковий пакет платних послуг? Наприклад, озеленення садиб, ландшафтний дизайн тощо. Зараз такі замовлення набувають особливої популярності.
✅Я думала про це, навіть вивчала досвід інших схожих підприємств щодо надання таких послуг. Але зараз у нас стільки поточної роботи… Ми паркову зону по вулиці Міцкевича цього літа косили тільки 5 разів, а це така величезна площа. На жаль, можливості виконувати послуги на замовлення у нас немає.
По-перше, ми не маємо відповідної техніки. Можливо, якби не було цих 1,5 млн. грн заборгованості від населення ми б хоч трішки оновили нашу техніку, більшість з якої уже дуже старенька. По-друге, для виконання робіт з того ж ландшафтного дизайну потрібно додатково набирати спеціалістів, які мають відповідний досвід. Це для нас також не на часі. Зараз не вистачає людей, оскільки, коли робили реорганізацію такого великого підприємства як “Житловик” було дуже оптимізовано штат. На сьогоднішній день в нас четверо людей з озеленення, а було – 18 озеленювачів. Крім цього, зараз є дуже багато фірм-приватників, які виконують роботи з озеленення, з якими людям простіше працювати – замовив послугу, заплатив готівкою і все. У нас це цілий паперовий процес – договори, акти виконаних робіт, оплата через банк…
➡️Ви зачепили питання техніки, то все ж таки – яка вона і скільки її на підприємстві?
✅Дільниця з вивозу сміття має новий МАЗ, який нам придбала міська рада. Користуємося також ще одним таким же МАЗом, тільки трохи старішим. Тобто маємо два сміттєвози МАЗи і два сміттєвози ГАЗи, один фронтальний навантажувач, який правда дуже застарілий.
Також маємо ще бортовий МАЗ. І якщо технічний ресурс дільниці з вивозу сміття ще справляється зі своїми задачами, то техніка в дільниці з благоустрою потребує якнайшвидшого оновлення. Благоустрій ніяк не працює без грейдера, благоустрій ніяк не працює без навантажувача і благоустрій ніяк не працює без вишки, а ці три основні наші одиниці дуже сильно потребують оновлення. Місто також обслуговують три трактори, 2 роторні косарки, які зачіпають на ці трактори.
➡️А які ще гострі проблеми існують, крім техніки та кадрів?
✅Відсутність у мешканців нашої громади культури поводження зі сміттям! Це, насамперед, стосується приватного сектору, де відмовляються укладати договори на вивіз сміття, бо кажуть, що не мають сміття. А тим часом ці ж люди утворюють стихійні сміттєзвалища на узбережжях водойм, у лісах чи ще в інших місцях. Плата за таку послугу у селах, я б сказала – символічна, вона значно нижча, ніж у багатоквартирних будинках Бурштина.
Великою проблемою на сьогоднішній день є так зване «бокове сміття». Біля кожного сміттєвого майданчика утворюється стихійне сміттєзвалище. Є великі питання до наших мешканців – коли ти на тій стихійці бачиш все те, що могло бути у контейнері, а до контейнера метр… Насправді, нам дуже важко з цим сміттям працювати. Для того, щоб зібрати цю купу сміття, ми залучаємо окрім сміттєвоза ще бортовий МАЗ і навантажувач, а це є дуже затратно, найперше, по паливу. Люди з приватного сектору чомусь не дають собі ради і везуть все своє сміття в місто на сміттєві майданчики. Ми проводимо роз’яснювальну роботу на сайті, в соціальних мережах, поставили таблички з відповідними написами, навіть транслюємо відео з камер, де чітко видно хто, де і коли порушує. Але, на сьогоднішній день, розуміння не досягнуто абсолютно. Це насправді дуже велика проблема, тому що такі ситуації псують загальну картину міста і громади загалом.
➡️А куди, наприклад, люди мали б зносити великогабаритне сміття?
✅На великогабаритне сміття, і ми про це неодноразово писали на наших інформаційних ресурсах, у нас є додаткова послуга. Тобто людина, яка має габаритне сміття повинна до нас звернутися і ми маємо надати окрему послугу, за окрему плату – приїхати, забрати все і вивезти.
➡️А як щодо роздільного сміттєзбирання?
✅Це моя велика мрія. Це дуже не просто, але я дуже сподіваюся, що після війни ми впровадимо це. Будуть відповідні контейнери різних кольорів, з відповідними отворами. Насправді, такий процес важко організувати, особливо на підприємстві, де крім сміття є ще дуже багато інших обов’язків. Але будемо намагатися. Хоча знову ж таки – скільки б ми цих контейнерів не поставили, якщо розуміння необхідності сортування сміття не буде у наших людей, то все буде марно.
➡️І на закінчення нашої розмови – з чим би хотіли звернутися до мешканців нашої громади?
✅Загалом, зважаючи на загальну ситуацію в країні, вважаю, що ми зі своєю роботою справляємося, тобто забезпечуємо комфортне проживання бурштинців. Але, звичайно, хотілося би більшого розуміння зі сторони самих мешканців. Тариф ми наразі не піднімаємо, але хочу звернутися до мешканців – не робитися злісними боржниками, щоб справа не доходила до суду. Ваші оплати – єдине джерело коштів для придбання необхідних матеріалів, вчасної оплати за паливно-мастильні матеріали, виплати заробітної плати та сплати податків. Також щодо стихійних сміттєзвалищ: розпочали ремонт – зверніться до нас для оформлення послуги вивезення та захоронення великогабаритного сміття; мешканців приватного сектору прошу укласти договір, хто це ще не зробив. Ми будемо забирати ваше сміття біля вашого ж будинку. Тоді не буде і цих стихійних смітників, або їх буде набагато менше.
➡️Дякуємо п. Оксано за цікаву розмову. Бажаємо Вам, щоб все задумане якнайшвидше вдалося реалізувати. Головне – перемоги нам всім!
Джерело – газета “Вісник Бурштинської громади”

Відповісти

Ваша е-пошта не буде опублікована

*