Повідомлення про намір КП «Еко-Сервіс Бурштинської міської ради» здійснити встановлення нового тарифу на послугу із збирання та перевезення побутових відходів

З метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних і юридичних осіб, їх об’єднань та на виконання наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.06.2018 №130 «Про затвердження Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності» КП «Еко-Сервіс Бурштинської міської ради» інформує про встановлення нового тарифу на послугу із збирання та перевезення побутових відходів в наступних розмірах (з урахуванням податку на додану вартість) для споживачів – 214,81 грн. за 1 куб.м. (з ПДВ) без захоронення.

Розрахунок здійснено відповідно до вимог чинного законодавства України та постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2023 р. № 1031 «Про затвердження Порядку формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів».

Зауваження і пропозиції приймаються протягом 7 календарних днів з дня публікації цього повідомлення за адресою:

КП «Еко-Сервіс Бурштинської міської ради», вул. Стуса,2, м. Бурштин, Івано-Франківської області, e-mail: kp_eko-servis@ukr.net.

Порівняльна таблиця зміни розміру тарифу із збирання та вивозу побутових відходів

Грн. за 1 м3 з ПДВ Діючий тариф з 01.09.2021р. Плановий тариф з 01.01.2025 р. Збільшення
Загальний тариф із збирання та вивозу побутових відходів: 166,71 257,29 +90,58 грн. або 54,33 %
В т. ч збирання та вивіз 124,23 214,81 +90,58 грн. або 54,33 %
В т. ч. захоронення побутових відходів 42,48 42,48 0

Структура тарифу на послугу

із збирання та перевезення побутових відходів

на плановий період 2025 року

Показник Код рядка Планований період рік 2025
усього, тис. грн грн/
м-3
А Б В 7 8
1 Виробнича собівартість, усього, зокрема: 1 5 108,89 149,09
1.1. прямі матеріальні витрати, зокрема: 2 1 901,01 55,48
1.1.1. паливно-мастильні матеріали 3 1 378,22 40,22
1.1.2. матеріали для ремонту засобів механізації 4 489,59 14,29
1.1.3. електроенергія на технологічні потреби 5 0,00 0,00
1.1.4. інші прямі матеріальні витрати 6 33,19 0,97
1.2. прямі витрати на оплату праці 7 2 614,92 76,31
1.3. інші прямі витрати, зокрема: 8 592,96 17,30
1.3.1. єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування працівників 9 575,28 16,79
1.3.2. амортизація основних виробничих засобів та нематеріальних активів, безпосередньо пов’язаних із наданням послуги 10 17,68 0,52
1.3.3. інші прямі витрати 11 0,00 0,00
1.4. загальновиробничі витрати 12 0,00 0,00
2 Адміністративні витрати 15 1 025,26 29,92
3 Витрати на збут 16   0,00
4 Інші операційні витрати 17   0,00
5 Фінансові витрати 18 0,00 0,00
6 Усього витрат повної собівартості* 19 6 134,15 179,01
7 Витрати на покриття втрат 20 0,00 0,00
8 Планований прибуток* 21 0,00 0,00
8.1. податок на прибуток 22   0,00
8.2. чистий прибуток, зокрема: 23 0,00 0,00
8.2.1. дивіденди 24 0,00 0,00
8.2.2. резервний фонд (капітал) 25 0,00 0,00
8.2.3. на розвиток виробництва (виробничі інвестиції) 26 0,00 0,00
8.2.4. інше використання прибутку 27   0,00
9 Вартість послуг  із збирання та вивезення побутових відходів для споживачів 28 6 134,15 179,01
10 Обсяг послуг із збирання та вивезення побутових відходів (тис. м-3, ): 29 34,27  
11 Тариф  із збирання та вивезення побутових відходів ( з ПДВ) 30   214,81

Примітка: Тариф розраховано без зміни вартості захоронення побутових відходів. 

Пояснювальна записка

КП «Еко-Сервіс Бурштинської міської ради»

щодо встановлення тарифу на послугу

із збирання та перевезення побутових відходів

на плановий період 2025 року

Комунальне підприємство «Еко-Сервіс» створено відповідно до рішення Бурштинської міської ради від 21.05.2021року № 30/12-21«Про створення комунального підприємства «Еко-сервіс» Бурштинської міської ради» з метою здійснення в інтересах громади міста діяльності щодо надання якісних послуг фізичним і юридичним особам із надання послуг із поводження побутовими відходами (захоронення та вивезення твердих побутових відходів).

Розрахунки діючих тарифів здійснено на основі планування прогнозних витрат діяльності підприємства застосовуючи прогнозні обсяги послуг. Діючі на даний час тарифи на послугу із поводження із побутовими відходами на вивіз ТПВ встановлені з 01.09. 2021 року рішенням Бурштинської міської ради від 20.08.2021 р. № 13606/17-21 «Про затвердження Протоколу № 2 від 17.08.2021 засідання конкурсної комісії щодо проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів на території Бурштинської міської територіальної громади» п. 4.1. рішення встановлено:

  • Вивіз побутових відходів:
  • для населення – 124,23грн. за 1куб.м (з ПДВ);
  • для бюджетних установ – 124,23 грн. за 1куб.м (з ПДВ)
  • для інших споживачів  – 124,23 грн. за 1куб.м (з ПДВ).

Згідно з ст. 28 Закону України  «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до повноважень міських рад належить «встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів  на побутові та комунальні послуги».

Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» з метою запобігання ситуації, коли діючі тарифи не відповідають рівню фактичних витрат на надання послуг, необхідно подати розрахунки для приведення їх до вартості економічно обґрунтованих.  

Розрахунок діючих тарифів на 2021 рік здійснено відповідно до постанови КМУ від 26.07.2006 р. № 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами».

У зв’язку із прийняттям Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 р № 2320-IX змінено принцип формування тарифу на побутові відходи. Як наслідок, розрахунок планового економічно обґрунтованого тарифу  виконано на підставі постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів» від 26.09.2023 р № 1031 (далі – Постанова  – 1031).

У планових тарифах 2025 року із збирання та вивезення побутових відходів враховано збільшення розміру мінімальної заробітної плати, відрахування на соціальні заходи, паливно-мастильні матеріали, ремонти, амортизація та інше.

Розрахунок планових витрат здійснено на період з 01 січня по 31 грудня 2025 року.

  1. Фактичні та планові обсяги надання послуг із збирання та вивозу побутових відходів

Планові показники обсягу відходів розраховано виходячи із показників 2023 р.

Обсяг із вивозу побутових відходів на плановий період становить 34267 м3 відходів  у тому числі: населення 29439 м3, бюджетні організації – 1728 м3 та інші споживачі – 3100 м3

Клієнтська база станом на 01.07.2024 р. нараховує 8263 абонентів: із них населення – 8056 абоненти, бюджетні установи 14 абоненти, інші споживачі – 193 абоненти.

Збір та вивіз побутових відходів здійснюється із 30 сміттєвих майданчиків п’ятьма  сміттєвозами.

Послуги надаються у 18 населених пунктах громади.

  1. Матеріальні витрати.

2.1. Витрати на паливно-мастильні матеріали

Для виконання укладених договорів із споживачами підприємства має у своєму розпорядженні спеціалізовані транспортні засоби ( сміттєвози) та частково контейнерну базу. Контейнерна база станом на 01.07.2024 р. складається із контейнерів об’ємом 1,1 м3 – 160 шт.; 0,12 м3- 1062 шт.; та 0,75м3- 30 шт.

Відповідно до постанови КМУ від 08.08.2023 р. № 835«Про затвердження Правил надання послуги з управління побутовими відходами та типових договорів про надання послуги з управління побутовими відходами» підприємство розробляє графік вивозу відходів. Як наслідок розраховується необхідна кількість маршрутів, та кілометраж по маршруту. Відповідно підприємством розроблено плановий пробіг спеціалізованого транспорту для забезпечення вивозу планових обсягів ТПВ із територіальної громади.

Розрахунок витрат на паливно-мастильні матеріали  розроблено із врахуванням затверджених норм витрат палива на автомобільному транспорті та вартості палива за липень 2024 р. із врахуванням індексу промислових цін.

Індекс цін взято відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 28.06.2024 № 780 «Про схвалення основних прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки».( даний індекс застосовується і для розрахунків інших статей витрат).

Паливно-мастильні матеріали Вартість  ПММ згідно рахунка за    липень 2024 р.  із врахуванням індексу цін виробників 108%

(грн.1 л. без ПДВ)

Дизпаливо 51,99

 

У діючому тарифі з вересня 2021 р вартість паливно-мастильних матеріалів використано 16,88 грн 1 л без ПДВ . Ріст 308%

2.2. Витрати на запасні частини

Розрахунок витрат на запасні частини розраховано відповідно наказу Міністерства транспорту та зв’язку України № 488 від 20.05.2006 р. «Про затвердження Експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин колісних транспортних засобів і спеціальних машин, виконаних на колісних шасі» та фактичних витрат із врахуванням планових витрат та планових цін на матеріали.

  1. Витрати на оплату праці та відрахування єдиного соціального внеску

Розрахунок планового фонду заробітної плати здійснено на основі законодавства про працю, а саме: Кодексу законів про працю України, Закону України «Про оплату праці», Закону України «Про охорону праці», Закону України «Про відпустки», Закону України «Про колективні договори і угоди», Постанови 1031та інших нормативних актів:

в ст. 1 Закону України «Про оплату праці» визначено, що розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно – ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства;

в ст. 3 Закону України «Про оплату праці» визначено, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників

в ст. 31 Закону України «Про оплату праці» визначено, що якщо нарахована заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, роботодавець проводить доплату до рівня мінімальної заробітної плати, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.

в ст.4 Закону України «Про оплату праці» визначено, що джерелом коштів на оплату праці працівників госпрозрахункових підприємств є частина доходу та інші кошти, одержані внаслідок їх господарської діяльності.

в ст. 6 Закону України «Про оплату праці»  визначено, що тарифна сітка (схема посадових окладів) формується на основі: тарифної ставки робітника першого розряду, міжкваліфікаційних (міжпосадових)  співвідношень   розмірів
тарифних ставок (посадових окладів).

в ст. 14 Закону України «Про оплату праці» визначено, що норми колективного договору, що допускають оплату праці нижче від норм, визначених генеральною, галузевою або регіональною угодами, але не нижче  від  державних  норм і гарантій в оплаті праці, можуть застосовуватися лише тимчасово на період  подолання фінансових  труднощів  підприємства  терміном  не  більш  як шість місяців.

Також зазначимо економічні, правові та організаційні засади фонду оплати праці працівників, які перебувають у трудових відносинах, на підставі трудового договору з підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та господарювання спрямовані на забезпечення відтворювальної і стимулюючої функцій заробітної плати.

         Штатним розписом на 2024 рік передбачено чисельність на підприємстві 79,25 працівників.

         Беручи до уваги, специфіку роботи та діяльність підприємства, а саме: КП «Еко-сервіс» надає послуги із декількох видів діяльності:

  • із захоронення побутових відходів;
  • збирання та перевезення побутових відходів;
  • благоустрою, прибирання території, ремонт та обслуговування вуличного освітлення;
  • ритуальних послуг;
  • добровільно пожежно-рятувальний підрозділу.

Розрахунок чисельності працівників здійснено у пропорційному співвідношенні від кількості персоналу, що забезпечує виконання робіт згідно з технологічних потреб на КП «Еко-сервіс».

Враховуючи фінансовий стан підприємства та раціональне використання робочої сили без шкоди для здоров’я та виробництва плановий розрахунок фонду оплати праці здійснено для 16,15 працівників на послугу із збирання та вивезення побутових відходів.

Заробітна плата робітників диференційована від кваліфікації та складності виконаної роботи та визначена в єдиній сітці міжрозрядних тарифних коефіцієнтів згідно додатку  до Галузевої угоди:

I II III IV V VI
1,0 1,08 1,20 1,35 1,54 1,80

Конкретні розміри доплат, надбавок, премій, винагород, інших виплат, що стимулюють підвищення продуктивності праці, виконання роботи понад установлені норми праці, підвищення якості послуг, за особливі умови праці, зниження виробничих витрат, тощо установлюються в колективному договорі в залежності від результатів роботи працівника або його особистого вкладу в кінцеві результати роботи підприємства.

Доплата за роботу у важких і шкідливих умовах праці встановлюється  залежно від результатів атестації робочих місць за умовами праці та часу зайнятості працівника в цих умовах згідно Колективного договору.

Конкретні розміри доплат установлені в залежності від результатів роботи працівника або його особистого вкладу в кінцеві результати роботи підприємства у відсотках до заробітної плати оформляються наказом керівника по підприємству, а саме:

– За суміщення професій (посад);

– за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу робіт;

– За виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника;

– За ненормований робочий день водіям автотранспортних засобів;

Таким чином, норми і гарантії в оплаті праці, передбачені чинним законодавством України, є мінімальними державними гарантіями.  Оплата праці працівників, які надають послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення виплачується із надходження від провадження ліцензованої господарської діяльності, тобто за рахунок отриманих коштів від оплати комунальних послуг, по тарифах розрахованих на основі економічно обґрунтованих планованих витрат підприємства.

Враховуючи вищевикладене, у плановому тарифі витрати на оплату праці у складі прямих витрат, адміністративних витратах розраховано із розміру прожиткового мінімуму, який у  2024 року згідно із ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» становить 3028 грн., а мінімальна заробітна плата 8000 грн., або на 11,8 %. Галузевою угодою мінімальна тарифна ставка робітника І розряду становить не менше 180 відсотків розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Підприємством застосовано галузевий коефіцієнт 1,6.

Складова витрат Чинний тариф                 з 01.09.2021 року Плановий тариф

з 01.01.2024 року

Відхилення +;- %
Мінімальна заробітна плата 6000,00 грн. 8000,00 грн. 2000,00 33,3

 

Таким чином, при проведенні розрахунку планових витрат фонду оплати праці на 2024 рік та розрахунку відрахування на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (розмір витрат на відрахування на загальнообов’язкове державне соціальне  страхування становить 22% від витрат на оплату праці), наведено в таблиці.

Послуга із збирання та вивезення побутових відходів
Статті витрат Плановий фонд оплати праці, грн. Відрахування на соціальні заходи, % Розрахунок відрахувань
Прямі витрати 2 614 923 22% 575 283,06
Адміністративні витрати 714 903 22% 157 278,66
Разом 3 329 826 22% 732 561,72

 

Відділ житлово-комунального господарства

і обліку комунального майна

Відповісти

Ваша е-пошта не буде опублікована

*